Nieuwe organisatiestructuur en werkwijze voor
Klant Expertise van UWV

  • Uitdaging

    UWV is een uitkeringsinstantie. De huidige maatschappij vraagt van UWV een transformeren van een procesgerichte uitvoerder naar een Clientgerichte dienstverlener.  Dit vraagt om kort cyclisch werken, klantgericht werken en groei-mindset.

  • Aanpak

    Voor de afdeling Klant Expertise is samen met het managementeam en koplopers in de organisatie, de strategie herijkt. Een een nieuw organisaties structuur met multidisciplinaire teams is uitgewerkt en geïmplementeerd. De medewerkers zijn opgeleid en gecoacht.

  • Resultaat

    Het werk is transparant, waardoor er betere strategische keuzes worden gemaakt. De medewerkers denken en werken meer vanuit klant en waarde. En een toename van tevreden medewerkers.

We hebben mooie stappen gezet en veel geleerd als team in transitie naar meer openheid, samenwerking en structuur! Dank voor de begeleiding en coaching hierbij.”

— Vincent van Ovost
Manager Klant Expertise UWV